Welkom in groep 3

We zitten met 24 kinderen in deze groep. Op maandag, dinsdag en woensdag geeft juf Paula les en op donderdag en vrijdagochtend geeft juf Demi les.

Het lokaal
Ons ruime lokaal kun je vinden op de eerste verdieping. Het is gezellig ingericht met voor iedereen een vaste werkplek. We werken in groep 3 ook nog met themahoeken net als bij de kleuters. Aan de muren vind je wandplaten, de woorden die we leren en een getallenlijn.

De dagindeling

Iedere dag zijn we druk bezig met lezen, rekenen en schrijven. We gebruiken de methodes Veilig Leren Lezen, Staal, Pluspunt en Pennenstreken. Ook is er voor de zelfstandige verwerking een leesplanbord. Daarnaast doen we natuurlijk ook nog veel aan de creatieve vakken, zoals knutselen, tekenen, zingen en drama.
2 keer in de week is er bewegingsonderwijs van meester Michiel.

Projecten
- Kinderboekenweek
- Thema's die bij de taalmethode horen
- Thema's Vier keer Wijzer: kunst, Indianen, mijn lichaam etc.

Uitstapjes

We maken elk jaar meerdere uitstapjes. Vanuit uit Kunstmenu kunnen we kiezen tussen film, theater of dans. Dit kan per jaar verschillen. Ook gaan we elke 6 weken naar de bibliotheek. Hier leren we alles over hoe het er in een bibliotheek aan toegaat en gaan we boeken lenen om op school te lezen.
Aan het einde van jaar is er altijd een schoolreisje en hebben we Juffendag.