Welkom in groep 4

We zitten met 25 kinderen in deze groep. Op maandag, dinsdag en woensdag staat juf Lydia voor de groep. Donderdag en vrijdag geeft meester Rutger les.

Het lokaal
Ons lokaal is de achterste ruimte op de eerste verdieping. Door de vele ramen hebben wij een fijn, licht lokaal. We houden van planten en hebben een bak met rupsen. Ook hebben we een bankje in onze klas om lekker op te kunnen lezen en veel verschillende soorten planten.

De dagindeling

In onze klas besteden we veel tijd aan rekenen, taal, spelling, schrijven en lezen. Qua werkvorm wisselen we veel af, we bewegen tussendoor en dat zorgt voor een actieve leerhouding en rust wanneer dat nodig is.
In de middagen besteden we tijd aan thematisch werken (vier keer wijzer) en creatieve vakken. Op dinsdag hebben we gym van meester Michiel en op donderdag hebben we muziekles van meester Roel ook hebben we dan gym van meester Rutger.

Lezen: de Kinderboekenweek
Taal: Onderweg, Klein, Nodig, Lekker, Slapen, Gek en Kleding
Vier keer wijzer: Natuur in Nederland, Ridders en kastelen, Kunst en Hallo Wereld
Op de planken: ieder jaar maken we zelf een toneelstuk
En natuurlijk is er ook veel creativiteit rondom de jaarfeesten en vieringen.

Uitstapjes

We maken elk jaar meerdere uitstapjes. Vanuit uit Kunstmenu kunnen we kiezen tussen film, theater of dans. Dit kan per jaar verschillen. Ook gaan we elke 6 weken naar de bibliotheek. Hier leren we alles over hoe het er in een bibliotheek aan toegaat en gaan we boeken lenen om op school te lezen.
Aan het einde van jaar is er altijd een schoolreisje en hebben we Juffen- en Meesterdag.